maandag 4 augustus 2014

Australië 2014 (Snorkelen in Cairns)

Vandaag is dé dag. We staan heel vroeg op, want we moeten om half acht al inchecken voor onze snorkeltocht. Snorkelen in The Great Barriere Reef.... Whoehoe!
De boot zit vol en we worden goed geînformeerd over hoe de dag zal verlopen. Pilletjes tegen zeeziekte krijgen we er gratis bij. ;-)
Hoewel wij er geen last van hebben, lopen er toch wel enkele lijken rond hier op de boot.  We wisselen af tussen het benedendek en het zonnedek en genieten van de boottocht, ook al is die dan wat woelig. We mochten onze snorkeluitrusting alvast passen en je hebt ook de mogelijkheid om een wetsuit te huren. Daar wacht ik voorlopig nog wat mee, ik zie wel hoe koud het water is.
na een uur en half varen komen we aan op het Norman reef en mogen we voor de eerste keer het water in. Dat blijkt va, temperatuur zeer goed mee te vallen. Mijn eerste snorkeltocht en ik probeer toch wat in de buurt van Carl te blijven. Alles is hier wel zeer goed geregeld, je krijgt insructies waar je wel en niet mag en er staat constant iemand wacht te houden of alles goed verloopt. Die houdt ook de wacht voor haaien en we krijgen indien nodig een teken te zien voor kleine of gote haai.... gelukkig niet nodig tot dusver!
Ik sta er werkelijk versteld van hoeveel we in het water te zien krijgen.... een pracht aan leven, kleuren en vormen. We maken veel filmpjes, dus foto's zijn er niet zo heel veel bij.
Tegen de middag krijgen we op de boot een barbecuemaaltijd aangeboden en daarna varen we nog wat verder naar een tweede rif.
Eerst varen we even mee met een onderzeeboot die ons dieper de zee in kan brengen en waar we wat meer uitleg krijgen over het rif en de koralen. Hier zien we schildpadden zo maar voorbij zwemmen en we worden er even stil van.... prachtig!
Dan is het tijd voor de tweede snorkelbeurt. Hier is het zo mogelijk nog mooier dan daarnet.... ik geniet de volle honderd percent! Ik weet nu wel zeker dat dit niet de laatste keer is dat ik ben gaan snorkelen, hoewel het misschien de mooiste plaats is waar ik het ooit kan doen.
We krijgen op de boot nog wat kaas en wijn aangeboden en een heuse live-entertainement... nu ja, je moet je er niet te veel bij voorstellen, maar het is wel grappig.
Deze ochtendhadden we al naar de camping gebeld om te vragen of we nog een nachtje konden boeken, dus slaapplaats moeten we niet meer zoeken. Dit geeft ons de kans om na het aanmeren even de stad te verkennen. We bezoeken de nightmarket en kopen er wat souvenirs.
Als we terug op de camping komen, nemen we  nog een duikje in de hot spa en koken we onze maaltijd op de barbecue.
Laat maken we het niet, want morgen moeten we dringend wat kilometers inhalen.
G'night mates,
Joke
prachtig zicht onder water

snorkelen!

onder onze boot

schildpad in zicht

selfie

mooie vissen gespot

Cairns beach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie! Joke & Carl