vrijdag 8 augustus 2014

Australië 2014 (Marlbourough)

Vanmorgen dus met spijt in het hart (door de gemiste tocht naar de Whitsunday Islands) vertrokken in Airlie Beach.   Doch niet zonder een gesmaakt ontbijt samen met de eenden, kaketoe's en andere gepluimde vrienden waarvan we de soortnaam niet kenden :-)
We zijn naar Mackay gereden, waar een 16-tal kilometer buiten het stad mooie stranden te vinden zijn...  We hebben er een 3-tal bezocht en inderdaad, het waren heel mooie exemplaren!   Godverlaten stranden waar tot op de zandbanken in de zee kunt stappen en mooie wandelingen kan maken, heel erg de moeite!  Heel blij dat we dit hebben kunnen doen.
In de haven van Mackay zou een hele mooie esplanade zijn, dus die wilden we ook wel eens zien om gezellig iets te gaan eten op een terassje.  Maar voor we die gevonden hadden...pfft.  Mackay is dus heel uitgestrekt en we wisten eigenlijk niet goed waar we moesten beginnen te zoeken.   Door stomweg verkeerd te rijden zijn we wel een heel mooie weg tegengekomen die op de rug van de baai liep, midden in zee tot aan de vuurtoren!  Een doodlopende weg, maar heel erg de moeite!  Van daar zagen we ook waar de esplanade zich bevond en zo konden we er alsnog naartoe.   De zo gelauwerde esplanade viel toch maar dik tegen.  Het was heel klein en behalve wat bars was er eigenlijk niets open.   Dus terug de wagen in en verder, want we wilden vandaag nog zo dicht mogelijk bij Rockhampton geraken.   We hebben dan de hele tijd doorgereden door fantastische landschappen, eigenlijk is dit wat je verwacht als je Australië zegt...uitgestrekte weidse uitzichten.  Jammer genoeg ook hier lag de weg echt bezaaid met dode kangeroes, grote, kleintjes, zelfs koala's :-(
Toen de schemering intrad zaten we nog zo'n 100 km van Rockhampton (we hadden onderweg uitgebreid de tijd genomen om iets te gaan eten) en we besloten te stoppen omdat het gevaar om kangeroes aan te rijden toch wel heel erg groot begon te worden.
We zijn een camping langs de autosnelweg opgereden en besloten hier te overnachten.  Lekker BBQ, biertje drinken en ontspannen.
Een half uurtje na ons kwam er nog een spaceship de camping opgereden, het was inmiddels donker en de die bestuurster had net een kangeroe jong dood gereden.... :-(
Er is nochtans voor gewaarschuwd, niet rijden in het donker!  Spijtig, ik was al blij dat ik niet zoiets had voorgehad, ik denk dat mijn vakantie een serieuze oplawaai zou krijgen....
Morgen gaan we verder naar Rockhampton, we zouden vandaar eigenlijk naar Great Keppel Island willen gaan, maar het hangt er allemaal vanaf wanneer de ferry vaart...  Als we te laat ginder zijn, moeten we misschien de missie staken wegens te weinig tijd....  We willen immer nog graag naar Hervey Bay om walvissen te gaan spotten!   Na onze mislukte poging in Nieuw-Zeeland moet het deze keer lukken!!   Drukke agenda dus morgen, dus nu maar vlug wat ontspannen en lekker slapen zodat we morgen vroeg kunnen vertrekken!

G'day mates
Carl

ozzie barbie

godverlaten stranden

:-)

wandelen naar de zandeilanden in de zee

een lorie

onze slaapplaats voor vanavond

ingrediënten voor het avondmaal

pff... lange rit achter de rug...