zaterdag 2 augustus 2014

Australië 2014 (Daintree)

Ons computertje heeft hier bijna de geest gegeven, dus we zijn inventief en proberen toch nog op elke manier ons blogje bij te werken. Hetzij misschien zonder foto's, maar we blijven ons best doen. Het kleine vriendje heeft de outback blijkbaar niet overleefd.
Nadat we gisteren tot drie uur 's nachts bezig waren aan de blog van de afgelopen dagen, hebben we deze morgen toch tot negen uur in bedje blijven liggen. Daarna genoten we van het gratis ontbijt en hebben we onze koffers al in de lobby gezet.
We hadden het lumineuze idee om onze auto te voet te gaan ophalen en dan de zakken terug op te pikken. Op het kaartje van Cairns leek het een wandelingetje van tien minuutjes te zijn, dus wijle weg! aangekomen waar we dachten te moeten zijn, niks te zien.... even vragen dus.... bleek die straat uit zes delen over de hele stad te bestaan. Wij stonden in deel vier en moesten in deel drie zijn, helemaal de andere kant van de stad. Toch maar een taxi bellen dus.
Aangekomen in het verhuurbureau, stond er een massa volk aan te schuiven en natuurlijk hadden de twee Duitste meisje voor ons problemen met hun boeking..... tegen de tijd dat we konden vertrekken was het al bijna één uur!
Zonde van de tijd, maar we zijn nu toch op weg! De auto is niet meer van de jongste, maar hij doet wat hij moet doen en we hebben verrassend veel ruimte.
We besluiten om naar het noordelijkste punt te rijden dat we willen bezoeken om zo naar het zuiden af te zakken.
We trekken naar Daintree Village over Captain Cooks Highway, een prachtige route langs de kust die ons brengt naar een klein dorpje in het regenwoud. Onderweg stopppen we even in Mossman om een sanitaire stop in te lassen, iets te drinken en de supermarkt te verkennen. Veel hebben we niet gekocht, hoewel we dat beter wel hadden gedaan.... morgen is het zondag en maandag is het hier een feestdag. Maar we zijn hier de dagen een beetje kwijt, dus hebben we dat nu maar pas beseft. Hopelijk is morgen het kruideniertje (tevens ook toeristencentrum en enige café/restaurant in het dorp) nog open en kunnen we alsnog het hoogstnodige kopen. We staan hier wel op een hele mooie kampeerplaats voor slechts 20 dollar en eten en drinken is hier merkelijk goedkoper dan wat we tot nu toe al gezien hebben. Dus een voorraadje bier ligt al in ons frigootje.
Morgen moeten we vroeg uit de veren want we hebben een tocht op de rivier vastgelegd om krokodillen te gaan spotten. Die zie je blijkbaar het meest bij het ochtendgloren, dus we zijn benieuwd.
In de planning voor morgen gaan we weer naar beneden toe, maar nemen we een andere weg zodat we toch eens door een ander landschap rijden. Hoever we geraken, zien we wel. De kust is hier alleszins al adembenemend mooi. Ik kijk er al naar uit dat we kunnen gaan snorkelen...