maandag 16 augustus 2010

THAILAND 2010 (Chiang Mai)

Gisteren in de morgen vertrokken uit Laos (zucht) met het vliegtuig naar Chiang Mai.
Uurtje vliegen, taxi genomen naar ons guesthouse (Awana guesthouse), daarna zijn we de stad gaan verkennen.
Ikzelf (Carl) ben reeds vroeger in Chiang Mai geweest en ik moet zeggen dat de stad enorm veranderd is, veel drukker geworden!!!
Voor ons is het een echte cultuurshock!! Vanuit het mooie Luang Prabang in deze grootstad gegooid worden... alles is hier druk, vuil en vooral duur voor ons.
Ons guesthouse is meer dan 2x zo duur, en niets wijst eigenlijk nog op het pittoreske Azië...het is echt aanpassen...voor iemand die Laos bezoekt zoals wij doen, zou ik de raad geven om niet naar Thailand te komen, maar eerder het zuiden van Laos te gaan verkennen (ofwel Vietnam).
Het is moeilijk om nog van Azië onder de indruk te geraken als je Laos gezien hebt, dat beseffen we nu ook, nu pas beseffen we welke prachtige dingen we hebben gezien. Thailand kan nooit tippen aan Laos!
Nu, na een dag zijn we eindelijk wegwijs geraakt in deze grijze jungle van straten en uitlaatgassen (en tempels). Het probleem was dat we aan de verkeerde kant van de stad zaten! Ik had pittoreske en leuke beelden in mijn geheugen, maar kon die maar niet terugvinden....vandaag is dat eindelijk gelukt!! Er is een rustiger buurt waar van alles te beleven valt, en daar trekken we morgen naartoe! We hebben een leuk guesthouse gevonden voor de helft van de prijs van hetgeen we nu hebben... morgen weer vroeg opstaan dus :-)
Het plan (en ik zeg wel het plan!!) voor morgen is dat we vroeg gaan opstaan, verkassen en dan een halve dag gaan koken :-) Daarna zouden we in de namiddag nog de bus willen nemen naar Lamphur, een dorp op een 30-tal km hiervandaan.
De dag erna moeten we nog zien...een dag per keer :-)

De foto,s van eergisteren zijn blijkbaar niet op de blog geraakt...nochtans wel gepost, maar het internet en Laos......dat is andere koek.... had ik maar mijn eigen netbook mee....
Hier in Thailand is het ook al zonder kaartlezers te doen, dus vandaag ook al geen foto's (heb er hier wel nog niet zo veel genomen hoor), morgen misschien, als we wat meer tijd vinden om een hi-speed (hahahaha) internet café te vinden met cardreaders...

Zo het was een korte update omdat we weeral weinig tijd hebben, nu moeten we nog even naar de avondmarkt, iets gaan eten en misschien nog iets drinken met mijn vriend Yves die hier normaal ook op doortocht is......

Sawadeeeeeeeeee

























1 opmerking:

  1. Oei zo te lezen dat valt daar precies wel hard tegen.
    Shame on me dat wij het daar goed gevonden hebben over twee jaar, maar ja tijden veranderen he.
    Doe in alle geval de groetjes aan Ron van ons en amuseer jullie nog!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je voor je reactie! Joke & Carl