dinsdag 10 augustus 2010

LAOS 2010 (Luang Prabang)

Tweede dag Luang Prabang, en daarnet een heel onaangename ervaring gehad met een internet cafe! Memory cards geinfecteerd met een virus! 1 kaartje volledig weg, een tweede kan enkel nog met de camera worden gelezen, niet meer op pc...hopelijk komt dat thuis nog goed!

We zullen vanaf nu toch wat voorzichtiger zijn met onze geheugen kaartjes, dus niet zomaar fotootjes posten, sorry voor de lezers van onze blog. Achteraf zullen ze wel op de website te zien zijn natuurlijk.


Maar goed, dat gezegd zijnde... vanmorgen op zoek naar een nieuwe guesthouse, we vonden er na lang zoeken (sorry Hanske, maar je kaartje was niet meer toepasbaar in de praktijk, het is hier wat groter dan dat ik dacht) eentje gevonden met leuk terrasje, airco, jonge leuke staff voor een 10 euro, voor hier valt dat goed mee!


Voor diegene die Luang Praban kennen (ik vrees enkel Hans), schuins over het Lao Lao Garden BBQ restaurant (ik vind het trouwens maar niets, zo'n pan gekookte soep op hete kolen, maar Joke vond het best lekker).


We zijn na het overladen van de bagage naar deze guesthouse, de tempels gaan bezoeken (foto's weg dus, maar we gaan ze eens opnieuw doen als we nog tijd hebben), zeer mooi allemaal, redelijk indrukwekkend zelfs.


Voor de rest hebben we ons tegoed gedaan aan fruit shakes en allerhande lekkernijen :-) en wat rond gezworven in de stad. Avondmarkt hebben we nog niet kunnen doen omdat het hier 's avonds altijd regent, regenseizoen niet waar...maar da's goed want overdag is het hier bloedheet onder die loden zon, ik zweet er wat kilo's af! Morgen misschien dus avondmarkt...wie weet...
Vanavond zijn we dus bbq lao style gaan eten, wat erop neer komt dat ze een kom hete kolen in je tafel zetten, met daarboven een soort schaal met bouillon waar je groenten in kapt en bovenaan kip te braden legt in varkensvet....zoals gezegd, ik heb vooral kip gegeten en bier gedronken....Joke heeft soep gegeten :-)
Morgen staan de watervallen op het programma, lekker zwemmen en relaxen, dat zal nodig zijn want we willen de bedeltocht van de monniken gaan zien, en die mannen doen dat naar het schijnt al om 6u 's morgens!! (vraag me niet waarom maar dat zijn rare mannen).
Vanmorgen hadden we nog dat guesthouse recht over het klooster, en daar begonnen ze op trommels te roffelen om 4u 's nachts!! Ik zei het al, die knakkers zijn echt niet te schatten, die lopen dus 's nachts ook vrolijk rond! Wanneer slapen die eigenlijk???
Ik begin te snappen waarom alles hier om 10u dicht gaat, die staan hier 's nachts terug op! Nu ja, morgen doen we een poging om ook op te staan, zonder garantie echter want ik ben niet zo'n vroege flierefluiter. We zien wel...

Zo dat zal het dan zijn voor vandaag, daarstraks voor de bui nog enkele pics genomen...

Sabadeiiiiiiiii !!!















BBQ Lao style













Ons nieuwe guesthouse















Joke op 't terras van ons nieuwe stekkie














Uitzicht vanuit Luang Prabang














Nog een uitzichtje

7 opmerkingen:

  1. sorry voor de formatting, maar we hebben hier nog geen enkle pc gevonden die in orde staat. duurt meer dan een uur om een berichtje te bloggen :-(
    JContour-tip voor de hele reis: NEEM JE EIGEN NETBOOK MEE!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha mieke ge waart precies in trance tijdens uwen bbq lao garden !!! kan me inbeelden dat het ni echt Carl zijn ding is !! (ja diene heeft bij mij gebbqd dus is iets anders gewoon he !:)) En ja, ni fijn van die memory card maar zoals ik al zei : het zit op jullie 'harde schijf' en that's what counts !!!! liefs petra
    ps was (weeral) blij jullie te lezen ! jullie doen da goe ! en ikke nu lekker gaan saunaen maar aan warmte hebben jullie zeeeeker geen tekort ! groetjes vanuit een regenachtig belgie !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als het enkel maar kip en varkenvet was op die bq dan kan ik me voorstellen dat dit niet denderend was, zoi ook mijn ding niet zijn!
    Wij hebben toch een heel aangename ervaring gehad met dergelijke bq in BK maar daar kon je alles opleggen wat je zelf wilde dat was super!
    De foto' die zien we heus hier wel, de besmette kaartjes zou ik alleszins ginder niet meer gebruiken, zodat jullie straks ook nog niet eens in problemen komen met de camera.
    Geniet er met volle teugen van en weet je gaat niet op vakantie om te slapen he!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. awel hé, dat tromgeroffel om 4 uur 's morgens is om de monniken te wekken, die beginnen al aan hun bedelrondes om 5 uur ;-)
    Spijtig dat je die guesthouse niet gevonden hebt, was nochthans dicht bij dat bbq café, maar soit, blijkbaar zitten jullie nu ook goed en da's het belangrijkste hé.
    Geniet er nog met volle teugen van lieverds !!!
    Btw, 't is zoals altijd leuk om jullie avonturen te volgen via de blog :-)
    Zo heb ik toch het gevoel dat ik er ook een beetje bij ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amaai amaai wat is dat daar toch ???????????
    Zoveel eten en soms lekker en dan weer ni.
    Over die foto's met ge ni inzitten allez ik bedoel ma als ge ze nog hebt komen we ze wel zien op het groooootttttteeeeee scherm lekker gezellig met een glaasje en een hapje(om in de stemming te blijven he.
    Doe zo verder ma wel voorzichtig zijn he en braaf zijn ook natuurlijk.
    Hop naar de volgende belevenis.Dikke bees X.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. we hebben ook al ontzettend veel regen gehad.. vandaag enorm veel regen de ganse dag, damn... dan maar tempel bezocht... voor de rest ... machtig ! groetjes !!! Yves en sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. T'Ja wat wil je...

    Met die temperaturen is het normaal dat er wat meer virussen zijn he ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je voor je reactie! Joke & Carl