donderdag 30 juli 2015

THAILAND 2015 (Raleigh beach)

Na het ontbijt maken we ons op om vandaag de longtailboat te nemen. We weten dat we daarvoor door het water moeten, dus nemen we al onze spulletjes mee in een waterdichte rugzak.
Gepakt vertrekken we met de tuktuk naar Aonang Pier. In tegenstelling tot het zonnige weertje aan ons hotel waait het hier enorm en ziet het ernaar uit dat het zal beginnen regenen. We wachten dus toch nog maar even af om de boot te nemen en beginnen aan een mooie wandeling eerst naar links en daarna helemaal naar rechts. Zo hebben we de hele straat en het hele strand afgewandeld. We lopen voorbij en zelfs door enkele super de luxe resorts en kijken onze ogen uit. Maar we zijn toch blij met ons hotel, lekker gezellig in het groen en kleinschalig.
Terug aan de pier aangekomen besluiten we ons ticketje te kopen en we zijn blijkbaar nummer 7 en 8, want de boot kan meteen weg. Omdat het weer niet zo meezit vertrekt de boot vandaag van de andere pier, die waar wij net naartoe hadden gewandeld (maar ook weer van terug zijn gekomen... te voet!!! duh!!!) Maar een busje brengt ons tot daar. We stappen het water in en wanner we net tot boven onze (allé, mijn knie zijn..... bij Carl onder de knie :-) ) kunnen we do boot instappen. Na een tien minueten komen we aan aan Raleigh Beach. Een heel relax strand met een walking street waar je vanalles kan eten en drinken. Mensen zwemmen, varen met de kano.... wij wandelen tot aan het andere strand, wat vooral gekenmerkt wordt door vele mangroves die nu droog staan, zal met het getij te maken hebben. Wel grappig om alle boten zo op het droge te zien staan. We keren terug naar Ralau East en beluiten iets te eten. Daar raken we aan de babbel met een Frans koppel die vragen of we ook het derde strand gezien hebben..... we vallen weer uit de lucht en ze zeggen dat we dat zeker nog meoeten gaan doen! Na het eten dus terug naar Raleigh West om van daaruit naar het wondermooie strandje iets verder te stappen. We beklagen het ons zeker niet. Onderweg ernaartoe zien we heel veel apen. Ze zijn wel iets meer mensenschuw dan die in Lopburi dus we kunnen geen monkeyfie maken deze keer.
Voor zes uur moeten we de laatste boot terug hebben en weg zijn we!
We gaan ons even opfrissen in het hotel om daarna naar Aonag terug te keren voor ons avondmaal en onze sunsettour te boeken voor zaterdag. Dan gaan we 5 eilanden bezoeken en snorkelen!
Morgen wordt het voor ons ook een verrassing, we hebben keuze te over aan activiteiten, maar zien wel hoe onze muts staat als we opstaan!