vrijdag 31 juli 2015

THAILAND 2015 (Tigre cave temple)

Vandaag een zware dag voor de boeg, althans als we mogen geloven wat we lezen over de Tigre Cave Temple toch...
Dus eerst een ontbijtje en een frisse duik in het zwembad, ons dagelijks ritueel hier. 
Daarna nemen we enkele lokale bussen om zo aan te komen bij de Tigre Cave Temple. 
Het bordje beneden waarschuwt ons voor het aantal treden en we voorzien ons van enkele flessen water alvorens aan de klim te beginnen. 
Het is zwaar!!!! De treden beginnen klein, maar al gauw worden ze wel zo een halve meter hoog en gaan ze steil omhoog. Gelukkig zijn er enkele platformpjes voorzien en daar maak ik gertig gebruik van om de nodige tussenstops te nemen. Algauw stop ik met tellen, want de moed zakt me in de schoenen. Enkele keren lijkt de weg naar beneden veel aanlokkelijker dan de klim omhoog, maar Carl is al verder doorgestapt en wacht waarschijnlijk boven op me, dus zet ik door. 
Helemaal bezweet kom ik boven aan en ik moet zeggen, na de eerste minuten te bekomen van de klim, kijk ik even rond en het zicht is adembenemend!!! Ik ben blij dat ik heb doorgezet en geniet volop van het prechtige uitzicht!
We kunnen onze flesjes water hier vullen alvorens we de afdaling beginnen. Die gaat veel vlotter, maar je voelt het toch in de benen!
Beneden hebben we weer even tijd nodig om te bekomen en nemen we beiden een frisse kokosnoot of twee!
Daarna weer de busjes op en we nemen even halt in Krabi Town. Ziet er ook gezellig uit, maar de fut om nog veel rond te wandelen, ontbreekt ons. We komen een andere keer zeker nog eens terug. 
Nu gaan we ons eerst opfrissen op de kamer en nemen nog een duik in het zwembad. Dat zit nu wel vergeven van de Thaise kinderen die hier in het weekend ook komen zwemmen. Veel rust is er niet. 
Naar het stadje dan maar om een maaltijdje te verorberen, maar we zijn moe..... vandaag heeft ons echt afgemat en we besluiten vroeg onder de wol te kruipen. Morgen gaan we nog wat eilanden verkennen en snorkelen!

Sawadee


Joke

eentje met drie pootjes...

De top, tijd voor een selfie!

pagoda in aanbouw

vanalles te zien en te doen...

onze driepotige vriend

ook boven wordt er gebeden

nog acht treden te gaan.

Buddha 

prachtig uitzicht....

nog niet helemaal bekomen


Krabi Town

Aonang Beach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie! Joke & Carl