maandag 3 augustus 2015

THAILAND 2015 (Island hopping)

Deze ochtend hoeven we ons nergens voor te haasten, dus doen we het rustig aan. Deze middag vertrekken we op sunsetcruise.... eilanden bezoeken, snorkelen, naar de zonsondergang kijken....
dus hebben we nu nog tijd voor een wandeling langs het strand.
Om één uur staan we klaar op het verzamelpunt en worden we met een busje naar de longtailboot gebracht, die ons naar het uiteindelijke vaartuig van vandaag brengt. Daar vond de schipper het nodig om zijn tank te vullen terwijl iedereen al op de boot zat, ik vlak aan de tank, met als gevolg dat ik een hele kluts over me kreeg.... vandaag ben ik dus lichtelijk ontvlambaar!!! Hoe vaak ik alles ook uitspoel, de geur is er niet uit te krijgen! Maar goed, we hebben reservekledij mee...
We kozen ervoor om mee te varen met een grote houten zeilboot, waar de sfeer volgens TA heel relax op zou zijn, en ze hebben geen ongelijk. Met iets meer dan 20 zitten we relax op de boot en je hebt geen moment het gevoel dat hij overvol zit. Ook de bemanning is hel layback! Een Australiër en een Nieuw-Zeelander zorgen er samen met een paar plaatselijke zeelui voor dat niemand iets te kort komt. We mogen drinken, eten en dit alles bij prima achtergrondmuziek!
We genieten volop!!!! Heel makkelijk om hier met anderen een babbeltje te slaan en we komen mensen tegen van Down Under, Colorado, Florida, Brazilië....
Eerste stop die we maken is Chicken Island.... de vorm van het eiland verklaart meteen de naam.
Hier kunnen we gaan snorkelen en dat laten we ons geen twee keer zeggen. We kijken onze ogen uit naar de vele vissen die we hier zien, ze komen echt heel dicht tegen je aan gezwommen. De zeeëgels die je hier op de bodem ziet, lijken echt enorm en daar moet je wel wat voor uitkijken! Ik ben zo blij dat we dit nog eens kunnen doen.... ook al kan je het niet vergelijken met de snorkeltocht die we vorig jaar maakten in het Barrièrerif.
Als we aankomen aan PudaIsland, kunnen we een poging doen om te rotsklimmen, maar dat laten we beiden liever zo....  zwemmen daarentegen, daar heb ik wel zin in.
Onze voorlaatste stop is er terug eentje waar we kunnen snorkelen en we nemen wat watermeloen mee om de vissen te voederen. Daar komen ze massaal op af!! Hier zien we eindelijk ook de clownvis (Nemo) Verscholen in het koraal zien we mama en haar kleintjes zitten. :-)
Op de terugweg naar de boor had ik een minder gelukkige kennismaking met een kwal die me tegen de schouder en het gezicht een aaike heeft gegeven, en waar ik nu nog de pijnlijke gevolgen van draag. De bemanning van de boot heeft me meteen goed verzorgd, maar steken blijft het toch even doen.
De zonsondergang komt eraan en hoewel we er niet zo veel van kunnenzien door de wolken, is het heel leuk om zo op zee te liggen dobberen terwijl er een heerlijke maaltijd wordt opgediend.
Tot het donker is blijven we rustig liggen met de boot en genieten we van de aangename sfeer die er heerst. Helemaal donker, dan is het tijd om naar Pranang te varen, waar we kunnen zwemmen met fluorescerend plankton. Door mijn aanvaring met de kwal, twijfel ik een beetje, maar als ik zie hoe verbaasd Carl rondzwemt, neem ik toch de kans en ga ik het water in.
Het plankton kan je niet zien vanuit d boot en het licht enel op wanneer je beweegt. Terwijl je zwemt lichten er dus honderden kleine bolletjes op, werkelijk fantastisch!!!
Moe maar heel voldaan worden we terug afgezet in Ao Nang en na wat aankopen in de plaatstelijke Familymarkt, geniet we op de kamer nog van een hapje en een drankje. Na een uitgebreide douche!!!!
Sawadee!

Joke

de eilandjes

zwemmeke doen

de strandjes

sunset

met onze schipper 

chicken island

snorkelen

onderweg

toppie!

relax!

onze boot

found nemo!

onderweg naar de grote boot

hier is hij!

snorkelen
zeeëgel


snorkelen

1 opmerking:

Dank je voor je reactie! Joke & Carl