zaterdag 26 juli 2014

Australië 2014 (Sydney - Bondi)

Gisterenavond is er van stappen niet veel meer in huis gekomen.   Het ritme van Australië hebben we nog steeds niet helemaal overgenomen en eens een uur of 8-9 begint de vermoeidheid toe te slaan...  Bovendien hadden we ook de hele dag buiten rondgelopen, dat scheelt ook wel een slok op de borrel natuurlijk.
Kortom tegen een uur of 11 hebben we ons bed reeds opgezocht...
Vanmorgen waren we met de gratis bus eerst naar de haven gereden om The Rock te bezoeken.  Dit is de oudste wijk van Australië, hier werden indertijd de allereerste straten aangelegd toen de kolonisten hier toekwamen.   Enige tijd nadien werd het gebruikt als een soort strafkamp, waar de "gevangen" naartoe verbannen werden.  Nu is het gewoon de oude stad... Veel restaurants, marktjes en handicraft winkeltjes.  We hebben er een uitgebreid ontbijt genomen en wat rondgekuierd.
Dan de bus op naar Bondi beach,  welbekend van TV natuurlijk.  We hadden geluk met het weer, het zonnetje was van de partij en we konden lekker uitwaaien op het strand om te kijken naar de surfers en wat te zonnekloppen.
Voor de rest hebben we wat rondgelopen in het stadje dat voornamelijk bestaat uit surfer-bars, winkeltjes met souvenirs en surf-benodigdheden en restaurants.  Lekker gaan eten in een bar op het strand en nog wat bars aangedaan.

Tip is toch wel Nando's!  Een keten die uitgegroeid is tot ons favoriete restaurant in Australië, in de korte tijd dat we hier zijn.   Heerlijk eten, goedkoop en keuze te over.  Je moet zelf sauzen, bestek etc nemen en dan bestellen.  Je hebt altijd normale porties of grote of .... "really a lot of...." dat is nog eens het dubbele van groot!
De sauzen gaan er van gewoon tot very very hot, dat laatste is gewoon niet meer te eten!

Het zal zowat de laatste keer zijn dat we in luxe baden, vanaf morgen trekken we naar de outback!  Back to basic!  Geen wifi, telefoon, hotel.....   Met de tent rondtrekken, wandelen, eten wat er te eten valt....vroeg in de slaapzak en vroeg op 's morgens....
Nu nog even lekker genieten van ons heerlijk bedje en morgen ertegenaan!!

G'day mates!!

Zicht vanuit het stadje

Zicht vanop de rotswand

By Night

1. he lustige trekkers. Ik weet dat het nog een tijde zal duren voor je dit kan lezen ,maar zo weet je wat doen als jullie terug in de bewoonde wereld komen . volgens dat we kunnen lezen en zien beleven jullie de reis van je leven , het moet daar echt prachtig zijn . En al zo een beertje tegen gekomen of skippy ;) . hier is alles ok ook met de vakantieganger . heeft nog niet in huis ge..... :) denk met de kinderen ook alles ok , toch nog niets gehoord ,dus zal wel ok zijn . ach ja bedankt voor jullie kaartje , was leuk . Laten nog iets horen als we de kinderen zijn gaan halen . Geniet er van maar wees voorzichtig . Ingrid & Pa