zaterdag 3 augustus 2013

India 2013 (Cochin)

Vandaag vroeg uit de veren om voor het uitchecken toch te kunnen genieten van het heerlijke ontbijt dat het hotel ons voorschotelt.
Daarna met de taxi naar de luchthaven. Nette verzorgde luchthaven, vlotte en vriendelijke bediening. We zijn ruim op tijd en kunnen nog rustig genieten van een kopje koffie.
De vlucht heeft vertraging, maar dat wordt in de lucht mooi ingehaald. de taxi staat ons op te wachten en we delen de rit (lees ook prijs) met een Oostenrijkse. Twee uur zijn we onderweg van Cochin luchthaven naar fort Cochi.
De kamer die we hier reserveerden is homestay, bij een gezin thuis, nette kamer en allemaal heel vriendelijk. papa is op familiebezoek, dus die zien we later. Eerst op stap dus, in alweer... de regen.
Het valt ons op dat alles hier echt vuil is. In Mumbai konden we dit nog ergens vatten, maar hier... het geeft het stadje samen met de regen een troosteloze aanblik; We lopen naar de Chinese fishingnets om daar wat foto's te nemen, maar je moet je best doen om de vuilnis en de havenindustrie niet bij op de foto te hebben.
heerlijke verse vis verkopen ze hier en we denken erover om vanavond zoiets te eten. Maar we dwalen maar wat rond.... op zoek naar gezelligheid, maar de vermoeidheid slaat toe.... we worden er een beetje chagrijnig van.
We drinken een shake en een lassi in café teapot en daarna, na veel ronddwalen, ergens een biertje in een bar. We besluiten toch iets te eten om te zoeken. Beetje laat want waar we ook lopen, zit alles vol of we twijfelen en zo gaat er veel aan ons voorbij. Uiteindelijk stappen we ergens een dakterrasje op en genieten van een heerlijke pasta. We hebben moeite om het guesthouse terug te vinden, maar na een paar keer vragen en verkeerd lopen, geraken we er.
Ondertussen is papa thuis en hij stelt voor om morgen met ons een zevendaags programma uit te werken bij het ontbijt. We stemmen toe, maar in ons hoofd weten we al dat we onze plannen waarschijnlijk helemaal gaan omgooien. De mooie natuur die we hier zochten, wordt bezoedeld door de vuilnis en daar is de Nieuwzeelandse mentaliteit bij ons een beetje blijven hangen. We kunnen ons er moeilijk overzetten. Dàt en het feit dat we nog niet veel zonnetje gezien hebben, doet ons beslissen om vanavond nog onze vlucht die we hadden op 11 augustus naar Delhi te annuleren (we hebben recht op terugbetaling) en een nieuwe te boeken voor maandag naar Jaipur. We gaan tempels bezoeken, aapjes bekijken en van het zonnetje genieten.
Dit doet het voor ons niet en we zijn blij dat we de vrijheid hebben om onze plannen aan te passen.
Morgen gaan we proberen te backwaters te bekijken en lekker Keraals te eten en maandag vliegen we dan naar het Noorden. We zijn dan al dichter bij onze vlucht naar huis en zien wel wat we op de tijd nog allemaal kunnen bezoeken. We moeten enkel het hotel in Delhi nog verwittigen dat we twee nachten later komen, want nu kunnen we vanuit hier eerst naar Agra, zo halen we de verloren tijd van nu toch nog in. Nu verloren is het niet, want we zijn blij dat we hier geweest zijn en gaan er morgen nog volop van genieten.
Zo.... two happy campers!

Namasté!

foods & drinks:

teapot (heerlijke shakes!)

accomodation:

Sajhome (vriendelijk, maar  de deur gaat dicht om tien uur....)

1. Ben ik mis zeg het me maar kiezen jullie voor het noorden nu omwille van het weer? Drastische beslissing waarom?