maandag 5 augustus 2013

India 2013 (Kovalam)

Alweer een nieuwe dag! Na een lekker ontbijt pakken we onze zakken en kunnen nog even het internet gebruiken. De taxi komt ons op tijd halen om naar de luchthaven te vertrekken, want veel straten staan blank en we zullen er iets langer over doen om tot daar te geraken. Alles verloopt vlot, we nemen een andere weg en zo hebben we ook eens op de ferry gezeten hier. Man man, die proppen ze echt tot op de laatste centimeter vol!
Aangekomen op de luchthaven (de taxi met de wielen tot aan de deuren in het water) krijgen we te horen dat alle vluchten voor vandaag afgelast zijn. We boeken onze vlucht om naar morgen en gaan op weg om een hotel te zoeken. Een Indiër die op de luchthaven werkt, spreekt ons aan en zegt dat de luchthaven voor de volgende dagen dicht zal blijven. Oei.... alweer een nieuw plan. Net wanneer we twijfelen om van luchthaven te veranderen, horen we een Indiër zeggen dat de luchthaven van Trivandrum nog ok zou zijn, zijn broer woont daar. Hij moet zijn dochters zo snel mogelijk in Mumbai krijgen om vandaar door te vliegen naar Londen. We vragen hem of we kunnen meerijden en dat kan! We boeken snel onze vlucht nogmaals om en na een beetje discussiëren doen ze dit gratis.
Een tocht van 300 km staat ons te wachten.... en dit over niet echt optimale wegen. Maar we zijn blij dat we dit alternatief hebben, want in Cochin gingen we zeker nog enkele dagen vastgezeten hebben.
' s Avonds na een tocht van acht uur, komen we om half elf aan in Kovalam, vlakbij de luchthaven hier. We zoeken een goedkoop verblijf en voor 1000 rupies vinden we iets basic, maar morgen zijn we al heel vroeg weer weg, dus het kan dienst doen.
Nog snel een laatste inkoop van water en chips zodat we op ons terras nog iets kunnen drinken. Morgenvroeg hopen we versteld te staan, want we hebben uitzicht op zee en prachtige palmbomen.

Namasté

Joke

Indian style douche
JC ontour-tips:

food & drinks:

probeer alle soorten chips maar eens uit die India te bieden heeft :-) een leuk alternatief voor een maaltijd als je onderweg bent.

1. Oef, allee vooruit! Wat n avontuur! X

2. Man man wat een belevenis seg! Ik kijk al uit naar jullie blog morgen te lezen, nog spannender dan een aflevering van 24 :)!
    Have a save and pleaseant journey!!

3. Wat een geluk dat jullie met een local konden meerijden. Onderweg waarschijnlijk nog veel tips gekregen en verhalen gehoord.