dinsdag 9 augustus 2011

SRI LANKA 2011 (Tangalle)

Vanmorgen zijn we rond 8u in Ella vertrokken met een propvolle bus richting Wellawaya. Een hele belevenis, de mensen hingen al ver tot buiten de bus en wij moesten daar met onze rugzakken nog bij! De rugzakken werden doorgegeven in de bus tot ze ergens onder benen van mensen konden staan en wij probeerden ons staande te houden tussen al dat volk in de vele haarspeldbochten...story as usually dus...
In de terminus in Wellawaya zijn we overgestapt op de bus richting Tangalle, onze eindbestemming voor vandaag. De bus was pokkeheet!! En het was een stopbus, dus die stopte elke x minuten om volk op en af te laden (meestal op), het was weer een drukte van jewelste, maar we hadden wel een zitplaatsje deze keer :-) Onze zakken had de chauffeur achter zijn stoel geplaatst, dus dat zat goed!

Het was een hele lange busrit, helemaal tot aan de kust! Er werd een stop gemaakt bij een soort winkeltje waar je iets kon kopen. Daar heb ik voldoende water ingeslagen, want ik was drijfnat van het zweet, precies een sauna die bus! Ze konden naar goede gewoonte nergens terug geven op 100 rupies, dus werd mijn wisselgeld vervangen door...donald duck kauwgom! Tja, zo had ik weer wat te sjieken tot het einde van de rit :-)

Eens aangekomen in Tangalla zag het maar povertjes uit, eerlijk gezegd, klein centrum waar een marktje was (waar niet eigenlijk) en we wisten niet goed waarheen eigenlijk. Gisteren hadden we mensen uit Israel gesproken in de nescoffee (ons lievelingskroegje in Ella) en die gaven ons een tip voor hier in Tangalla. We hebben de baas van het cafe laten bellen en een kamertje reserveren omdat die mensen daar wild enthousiast over waren en het goedkoop was! 2500 rupies was een prikje voor een guesthouse op het strand.
We zijn dan maar gewoon naar een tuk tuk geweest, de naam van het guesthouse gegeven en voor 100 rupies werden we voor de deur afgezet. Helemaal afgelegen, dat hadden we zelf nooit gevonden!! Eens we rond het huisje liepen en we liepen het strand op, viel onze mond open! Prachtig!!! Palmbomen, mooi strandje, ligstoeltjes..... De kamers waren heel mooi met zicht op de zee en een prachtige badkamer! Dit hadden we nog niet gehad deze vakantie!
Veel meer dan genieten van het strand, de zon, het lekkere eten en de metershoge golven valt hier niet te doen!
Als je in het water gaat dan word je door de golven gewoonweg ondersteboven het strand terug opgeslingerd!! Hetgeen we geweldig vinden en we hebben het een hele namiddag welwillend ondergaan :-) Precies 2 kinderen :-)
Om nog even wat extra activiteit te hebben, zijn we nog even naar het stadje en de vissershaven gewandeld, maar veel valt daar niet te beleven... Terug naar het guesthouse gelopen en nog een duikje genomen. Momenteel zitten we te wachten op een terrasje van het guesthouse op een schotel verse zeevruchten met een biertje... Het is hier nog een 30 graden, licht briesje van de zee en naast het geluid van de golven klinkt Bob Marley op de achtergrond....vakantie!!

Zicht vanuit onze kamer

Genieten van een coconut pancake met een banana juice...

Zichtje op het strand

Perfecte windows background

Na een frisse duik....

Onze hoofdbezigheid...

Joke trotseert de golven!

Joke aangespoeld...

Vissershaven Tangalle

guesthouse:

Frangipani Beach Villas..... Dé JC on tour tip van onze hele reis!!!!!!

Foods & Drink:

Wederom Frangipani.... dikke complimenten aan de kok aldaar, heerlijk seafood!!!!
In de winkeltjes op straat verkopen ze lekkere pakjes koekjes.... Hawaian cookies are the best!!!!

1. Super aan de foto's te zien, zowaar een prive strand voor jullie alleen, zoals altijd mooi reisavontuur, geniet er nog maar goed van!

2. oké : baywatch ! :) Een welverdiende rust na de tocht als je het mij vraagt !!

3. Leuke tip ook, goed om te weten dat jullie zeevruchten ook lekker vinden!